Cum se schimbă uleiul la transmisia automată

Trebuie-oare-de schimbat -uleiul-la-transmisia automată Schimbarea uleiului la transmisia automată poate fi efectuată prin trei modalități:

1. Prima modalitate, tradițională – înlocuirea parțială a uleiului, împrospătarea acestuia. Se deșurubează capacul de la carterul transmisiei automate (jos), se drenează atât ulei cât poate curge și se toarnă tot atât (sau mai mult/mai puțin – nivelul se verifică după pipăire). Cu toate acestea se schimbă 30-40% de ulei. Oricum, la transmisia automată nu se întâmplă nimic cardinal – uleiul nou, pur și simplu, se amestecă cu cel vechi. Dacă este nevoie de schimbat mai mult de 30-40% de ulei sau tot uleiul, procedura de înlocuire parțială se recomandă a fi repetată de câteva ori (3-5) peste fiecare câteva sute de kilometri parcurse. Avantajele acestui mod:

Se consumă o cantitate mică de ulei (la o singură schimbare); se spală filtrele și carterul; după depunerile de pe carter poate fi analizată activitatea transmisiei automate și prevenite penele serioase; un risc mai mic de a spăla la transmisia automată depunerile ”benefice”, riscul mai mic de a perturba activitatea cutiei. Dezavantaje:

Pentru schimbarea completă a ATF, lichidul de transmisie trebuie schimbat de câteva ori, ceea ce conduce la consumul sumar al acestuia; oricum nu veți putea schimba totalmente fluidul ATF.

2. A doua modalitate – schimbarea la 100% a uleiului de la transmisia automată la Autoservice, cu utilizarea echipamentului special. La multe autoservice-uri acum sunt instalate aparate (în mare parte marca ”Wynns”), cu ajutorul cărora uleiul din transmisia automată se schimbă în mod dinamic. Uleiul nou deplasează pe cel vechi, ceea ce ne permite să vorbim despre schimbarea totală a acestuia.

Avantaje:

Dispare iluzia cantității de ATF turnat în automobilul dvs. – dvs. controlați tot procesul și vedeți singuri cât ATF a fost turnat în transmisia automată; înlocuirea completă a uleiului în transmisia automată are impact semnificativ asupra consumului de combustibil în direcția de scădere, deoarece scad puternic pierderile în hidrotransformator. Pe lângă aceasta, deseori însăși transmisia automată devine mai ”rapidă”; vă încredințați automobilul profesioniștilor.

Dezavantaje:

La autoservice vi se va oferi garanție pentru lucrul executat, dar nu vă vor da garanție pe funcționarea bună a transmisiei automate după aceasta. Aceasta se datorează faptului că la înlocuirea completă a uleiului, depunerile ”utile” se spală cu toate consecințele – până la defectarea transmisiei automate.

3. A treia modalitate – înlocuirea uleiului de transmisie la 100% cu puterile proprii. Pentru cei care nu vor să achite reprezentanților autoservice-ului și sunt încrezuți în propriile abilități. Vom menționa din start: modalitățile de înlocuire a uleiului de transmise, enumerate mai jos, sunt preluate de pe un forum și eficacitatea lor rămâne în întregime pe conștiința celor care le-au descris pe forum:)

Avantajele acestei modalități:

Se utilizează aproximativ aceeași cantitate de ulei ca în cazul executării schimbului la autoservice.

Dezavantaje:

Aceleași dezavantaje pe care le are intervenția de sine stătătoare în funcționarea blocurilor automobilului.