Repararea sistemelor automate de tracțiune integrală

Tipurile sistemelor de tracțiune integrală

”Automobilele, automobilele literalmente toate sunt umplute” … Și nu automobile simple, ci cele cu tracțiune integrală. Dacă cândva aceasta era o caracteristică specială a vehiculelor SUV, acum sistemele de tracțiune integrală sunt tot mai des folosite pe autoturismele de fabricație modernă. Pe conducătorii auto nu-i deranjează nici prețurile mai înalte la automobilele cu tracțiune integrală, nici reparația scumpă a automobilelor la Kazan și alte orașe. Cererea întotdeauna generează oferte – apar tot mai multe varietăți a sistemelor respective. Noi propunem să vă clarificați în tipurile de bază.
Tracțiunea integrală temporară (4WD)
Există două forme de asemenea sistem: fie tracțiunea integrală se conectează cu ajutorul unui buton sau mâner, atunci când decide conducătorul auto, fie prin intermediul electromagnetului sau a vâsco-cuplării, sistemul de sine stătător conectează cea de-a doua axă, atunci când cea de față iese din funcțiune. Dezavantajul principal al tracțiunii integrale temporare este lipsa unui diferențial central, motiv din care aceasta poate fi utilizată doar pe carosabil lunecos, iar traficul cu viteze mari este exclus.
Tracțiunea integrală permanentă (AWD)
În acest caz, ambele osii sunt implicate permanent și nu se permite dezactivarea uneia dintre ele. Dat fiind faptul că există diferențial între osii, viteza nu se limitează. În plus, la unele vehicule acest diferențial poate fi blocat, pentru a crește practicabilitatea.
Și acest sistem are dezavantaje:
• Consum crescut de combustibil.
• Dificultatea conducerii volanului la cotituri, în cazul blocării diferențialului.
Popularitatea tracțiunii integrale permanente se explică prin caracterul său practic, precum și buna manevrabilitate (cu excepția cazului menționat mai sus).

Tracțiune integrală – transmisie automată – fără îndoială, una din cele mai bune realizări ale omenirii.
După cum am mai spus, cu tracțiunea integrală tot mai des sunt utilate nu doar SUV-urile, dar și autoturismele. Și dacă automobilele de tip Jeep au avut nevoie de tracțiune integrală pentru practicabilitate mai înaltă, atunci la autoturisme acest sistem este instalat pentru a crește stabilitatea pe drum, datorită distribuției optime a cuplării de-a lungul osiilor.